اجتماعی

تکذیب خبر ترخیص روغن‌های آلوده از سوی دادستان هرمزگان

عارف اکبری دادستان مرکز استان هرمزگان در حاشیه بازدید خبرنگاران اعزامی از بندر شهید رجایی و محل نگهداری روغن‌های خوراکی آلوده، در هفتمین تور رسانه‌ای نظارتی قوه قضاییه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان غذا و دارو آزمایش‌هایی را بر روغن‌های وارداتی انجام داد، برخی از محموله‌ها که از نظر سلامت و کیفیت مشکلی نداشتند اجازه ترخیص یافتند.

وی افزود: یک محموله ۴۴ هزار تنی که فاقد سلامت و استاندارد‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو بود، اجازه ترخیص داده نشد و همچنان در مخازن نگهداری می‌شود.

اکبری گفت: روغن‌های ترخیص شده اجازه سازمان غذا و دارو را داشتند، اما محموله ۴۴ هزار تنی روغن‌های آلوده اجازه ترخیص ندارد و همچنان در مخزن‌های بندر است.

دادستان مرکز استان هرمزگان افزود: روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی نداشتند و مطمئن باشید اگر حتی یک هزارم درصد هم مشکل داشتند به هیچ وجه اجازه ترخیص داده نمی‌شد.

مطلب پیشنهادی:  ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

اکبری گفت: ما مستند قانونی داریم که روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی ندارند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو و گمرک که نهاد‌های دولتی هستند از همان دو سال قبل که محموله روغن‌ها به کشور آمد، مانع ترخیص روغن‌های آلوده شده‌اند و این ادعا که دولت این روغن‌ها را ترخیص کرده است، صحیح نیست.

اکبری تصریح: ۴۴ هزار تن روغن از نظر سازمان غذا و دارو قابلیت مصرف انسانی ندارد و به همین دلیل از دو سال قبل تاکنون اجازه ترخیص نیافته‌اند، اما روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

 

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *