فرهنگی

از خاطرات نوروز و ماه رمضان تا حضور در نقش «شاغلام»

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جواد انصافی را بیشتر با هنرنمایی‌اش در رادیو و تلویزیون طی دهه‌ها می‌شناسیم. بازیگر نقش «عبدلی» در «عبدلی و اوستا» که در کنار امیر‌پارسی طنازی‌های شیرینی داشت که به دل می‌نشست و در نوع خود خلاقانه و طنازانه بود. او به‌عنوان بازیگر برمودا و در نقش شاغلام یکباره سروکله‌اش در دفتر کامران نجف‌زاده پیدا شده است.

جواد انصافی بازیگر و کارگردان درباره حضورش در برنامه «برمودا» گفت: برنامه «برمودا» از نظر من ارزش‌های مطبوعات و ژورنالیستی را معرفی می‌کند. شخصیت‌هایی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند و سوالاتی که مطرح می‌شود آنقدر زیباست که با آن مخاطب چیز‌های جدیدی از آن شخصیت متوجه می‌شود.

وی ادامه داد: نقش شاغلام را در «برمودا» دارم که یک آبدارچی است درصورتی که فقط یک آبدارچی ساده نیست بلکه آدمی است که سواد دارد و تلاش می‌کند در جایی که چند نسل کار مطبوعاتی انجام می‌دهند از بین نرود و در کنار این گروه باشد.

مطلب پیشنهادی:  برگزیدگان رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» معرفی شدند

انصافی عنوان کرد: ما در این تحریریه برای مهمانان دمنوش‌هایی می‌آوریم که خاصیت آن‌ها را شعرگونه مطرح می‌کنیم و تمام اشعار در ملودی‌های فولکلور این مرز و بوم وجود دارد. اتفاقا مخاطبانی که بالای ۵۰ تا ۶۰ ساله هستند و با من ارتباط می‌گیرند درباره این ملودی‌ها صحبت می‌کنند و از گفتن خاصیت‌های دم‌نوش‌ها استقبال می کنند.

جواد انصافی

این بازیگر پیشکسوت درباره خاطره همزمانی ماه رمضان و نوروز گفت: خاطرم هست آن سال‌های دور که همزمانی اتفاق می‌افتد کارمند بودیم با دوستانی که رودربایستی نداشتیم روز‌ها برای عید دیدنی می‌رفتیم چه عیب دارد چیزی نمی‌خوردیم و می‌گفتیم ما اینجا با کلام شما دهانمان شیرین شده است و به دیدار دوستان دیگر بعد از افطار می‌رفتیم.

وی درباره حال و هوای نوروز توضیح داد: درباره نوروز همیشه به یاد دارم مادرم می‌گفت شب عید سبزی پلو با ماهی یا سبزی پلو با کوکو بخوریم می‌گفتیم چرا می‌گفت برای اینکه به کوکو نیفتید و چیزی را گم نکنید. آن زمان نمی‌دانستم چیست، اما زمانی که خودم پژوهش درباره نوروز انجام دادم دلایل مشخص خوردن این غذا‌ها در شب عید را متوجه شدم.

مطلب پیشنهادی:  «آقا رشید» مهمان شبکه نسیم شد

انصافی درباره عیدی گرفتن در نوروز عنوان کرد: در بچگی به ما تخم مرغ پخته با رنگ‌های مختلف عیدی می‌دادند و با دوستانم جمع می‌شدیم و با تخم مرغ‌ها بازی می‌کردیم و خاطرات جذابی برای ما رقم می‌خورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *