سیاسی

دولت باید سیاست‌های پولی و بانکی خود را ثابت قرار دهد

نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محمدعلی وکیلی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان عملی شدن شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: آنچه عیان است نیازی به بیان ندارد؛ وضعیت سفره مردم و وضعیت بازار و مشاهدات میدانی نشان میدهد که کارنامه در این زمینه رفوزه است. البته اگر از انصاف نگذریم برخی از واحد‌های نیمه تعطیل تولیدی با همت دولت و با اصرار آقای رئیسی به چرخه تولید بازگشته است. اما کلا فضای تولید تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی پولی و بانکی قرار گرفته است و به رغم اراده دولت بر اینکه تولید تداوم داشته باشد، اما فضای عمومی تولید تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی دولت رونق نگرفته است.

وی ادامه داد: دولت باید سیاست‌های پولی و بانکی خود را ثابت قرار دهد اینکه هر چند ماه یک بار هم فضای تولید وهم فضای بازرگانی کشور شاهد تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای در سیاست‌های پولی و بانکی باشد ثبات را در برنامه ریزی از بین میبرد که همین باعث میشود افق آینده هم از بین برود؛ بنابراین بازگرداندن ثبات به سیاست‌های پولی، بانکی و تولیدی میتواند کمک کننده باشد سیاست‌های مالیاتی و تامین اجتماعی و سایر سیاست‌هایی که حوزه تولید را تحت تاثییر قرار میدهد هم باید به ثبات برسد و البته به نفع چرخه تولید ارزش افزوده ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  واکنش پزشکیان به بنزین ۲۰ هزار تومانی در دولت آینده

وکیلی تاکید کرد: در حال حاضر نگاه دولت به حوزه مالیاتی صرفا پر کردن کسری بودجه است و کمتر مقوم حوزه تولید است. این سیاست‌ها اگر به نع حوزه تولید به ثبات برسد کمک میکند به اینکه ما به یک چرخش مثبتی در تولید دست پیدا کنیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *