اجتماعی

هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند

حبیب‌الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: اکنون افزایش سرانه ایتام و محسنین یکی از برنامه‌های مدنظر کمیته امداد است.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای ماه رمضان با همکاری رسانه ملی پویشی تحت عنوان «به عشق علی» درخصوص طرح اکرام و محسنین راه‌اندازی شد و بیش از ۲۰۰ هزار حامی در این طرح ثبت‌نام کردند که در حال انجام اقدامات لازم درخصوص واریز سرانه این خیران به حساب ایتام و محسنین هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنینی (۱۶۳ هزار فرزند یتیم و ۳۵۳ هزار فرزند محسنین) که تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی از این کودکان حمایت می‌کنند.

آسوده در خصوص میزان سرانه ایتام و محسنین بیان کرد: باتوجه به اینکه سرانه ایتام به صورت میانگین در سطح کشور ۹۵۰ هزار تومان و برای محسنین ۵۰۰ هزار تومان است، بناست سرانه فرزندان ایتام و محسنین را افزایش دهیم و در همین راستا نیاز است خیران بیشتری در این طرح شرکت کنند. این درحالی است که کمیته امداد هدفگذاری کرده است تا در سال جاری سرانه ایتام و محسنین دارای عضو بیمار در خانواده به ۳ میلیون تومان و سرانه خانواده‌های دیگر باتوجه به اجاره مسکن و سایر هزینه‌ها به ۲ میلیون تومان ارتقاء پیدا کند که اکنون فاصله رسیدن به این سرانه زیاد است و امید می‌رود با همت مردم بتوانیم در سال جاری این سرانه را تاحد ممکن ارتقاء دهیم.

مطلب پیشنهادی:  وکالت اجباری، شمایل جدید انحصار وکلا

به گفته وی، در تداوم طرح «هر ایرانی یک حامی»، هر ایرانی می‌تواند با واریز ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کند.

منبع: ایسنا

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *