اقتصادی

تغییر رویه بزرگ نتفلیکس

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | نتفلیکس (NFLX) دیگر از سال آینده تعداد مشترکینش را گزارش نمی‌کند؛ حرکتی غافلگیر کننده برای صنعت استریم، که از لحاظ تاریخی عملکرد شرکت را با سود یا زیان مشترکین مرتبط کرده است.

گرگ پیترز، مدیر عامل نتفلیکس، در هنگام صحبت در جریان ارائه گزارش درآمد سه ماهه اول این شرکت در روز پنجشنبه، در مورد این تصمیم گفت: “ما تکامل یافته ایم و به تکامل خود ادامه خواهیم داد. “

علاوه بر مشترکین، این شرکت همچنین گزارش یک معیار سودآوری کلیدی، یعنی متوسط درآمد به ازای هر عضو یا ARM را متوقف خواهد کرد.

پیترز مدل درآمدی در حال تغییر نتفلیکس را که اکنون شامل سطح تبلیغات و هزینه‌های «عضو اضافی» می‌شود، به عنوان دلیل اصلی این تصمیم ذکر کرد.

او افزود این‌ها “چیز‌هایی هستند که مستقیماً به تعداد مشترکین مرتبط نیستند. “

پیترز اضافه کرد که فضای کسب و کار همچنین “قیمت گذاری و برنامه‌های ما را با سطوح مختلف و قیمت‌های مختلف در کشور‌های مختلف تغییر داده است. ” او اضافه کرد: ” بنابراین هر عضو افزایشی، تاثیر تجاری متفاوتی دارد. “

مطلب پیشنهادی:  نرخ فرو نشست در پهنه‌های برخی از مناطق به ۱۵ سانتی متر رسیده است

پیترز افزود: “همه این‌ها به این معنی است که با ریاضیات ساده‌ای که همه ما انجام دادیم، تعداد اعضا [ضرب در]قیمت ماهانه به طور فزاینده‌ای در به تصویر کشیدن وضعیت کسب و کار کمتر دقیق می‌شود. ” اگرچه او متذکر شد که شرکت در مورد مشترکین نیز به طور کامل مسکوت نخواهد بود.

او گفت: «ما به‌طور دوره‌ای زمانی که رشد می‌کنیم و به نقاط عطف مهم خاصی می‌رسیم، به‌روزرسانی می‌کنیم؛ [اما]از این به بعد این فاکتور‌ها بخشی از گزارش‌های منظم ما نخواهد بود».

در عوض، شرکت به تمرکز و گزارش دهی روی سایر معیار‌ها از جمله درآمد عملیاتی، حاشیه سود عملیاتی، درآمد خالص، جریان نقدی آزاد، سود هر سهم و درآمد ادامه خواهد داد.

تغییر رویه بزرگ نتفلیکس

این شرکت در انتشار گزارشات خود تأکید کرد که تعامل نیز بیشتر مورد تاکید خواهد بود.

“ما به همین دلیل است که به تدریج اطلاعات بیشتری در مورد تعامل کاربران ارائه می‌دهیم. این کار را از طریق لیست‌های هفتگی و پربیننده‌ترین محتوا و به‌تازگی از طریق گزارش دو سالانه خود در مورد مشاهده محتوا در نتفلیکس (که حدود ۹۹ درصد از کل زمان تماشای ویدیو در سرویس ما را شامل می‌شود)، انجام می‌دهیم. “

مطلب پیشنهادی:  سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

نتفلیکس می‌گوید: «موفقیت در استریم با تعامل شروع می‌شود.» آن‌ها توضیح می‌دهند: «وقتی مردم بیشتر تماشا می‌کنند، مدت زمان بیشتری می‌مانند (حفظ کاربر)، نتفلیکس را بیشتر توصیه می‌کنند (جذب کاربر جدید) و برای سرویس ما ارزش بیشتری قائل می‌شوند.»

اگرچه غول‌های فناوری اپل (AAPL) و آمازون (AMZN) تعداد مشترکین سرویس‌های استریم خود را فاش نمی‌کنند، اما دیگر شرکت‌های رسانه‌ای این کار را انجام می‌دهند.

دیزنی (DIS) به‌طور جداگانه آمار مشترکین دیزنی پلاس، هولو و ESPN+ را ارائه می‌کند، در حالی که وارنر برادرز دیسکاوری (WBD)  تعداد مشترکین ترکیبی پلتفرم‌های مکس و دیسکاوری پلاس را گزارش می‌دهد. پارامونت گلوبال (PARA) نیز تعداد مشترکین پلتفرم اصلی خود، پارامونت پلاس، را فاش می‌کند.

پائولو پِسکاتوره، تحلیلگر فناوری و رسانه در  PP Foresight، در ایمیلی گفت: «تصمیم نتفلیکس برای عدم افشای تعداد مشترکین به‌صورت سه ماهه از سال آینده، به خوبی پذیرفته نخواهد شد؛ به‌ویژه با توجه به رشد مشترکینی که پادشاه استریم در سال گذشته تجربه کرده است.»

مطلب پیشنهادی:  محمدعلی کی پور کیست؟

جیسون بازینت، تحلیلگر سیتی، افزود: «ما گمان می‌کنیم که کاهش افشاگری‌ها ممکن است وال‌استریت را ناامید کند.»

نتفلیکس در گزارش درآمد سه ماهه اول خود در روز پنجشنبه، از افزایش قابل توجه تعداد مشترکین خبر داد و با ۹.۳ میلیون مشترک جدید، فراتر از انتظارات ۴.۸ میلیونی ظاهر شد. این پس از ۱۳ میلیون مشترکی است که این شرکت استریم در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به دست آورد.

 

منبع: Yahoo Finance

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *