فرهنگی

رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد

محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره در برنامه «جهان آرا» شبکه افق در پاسخ به این سوال که چقدر نقش رسانه در عملیات‌های نظامی پر رنگ است؟ گفت: اگر تاریخی هم نگاه کنیم، همیشه عملیات‌های نظامی با جنسی از عملیات‌های روانی همراه بوده است. اساساً عملیات نظامی صورت می‌گیرد تا اراده‌ای را بر طرف مقابل تحمیل کند و منجر به تغییر رفتار طرف مقابل شود. اصلاً ماهیت جنگ برای همین است. اگر عملیات رسانه‌ای بتواند بر تغییر رفتار و اراده اثر بگذارد، هم راستا با عملیات نظامی است. 

ساعی در پاسخ به این سوال که بازو‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تصور نمی‌کردند ایران اقدام تنبیهی انجام دهد، یا حداقل در رسانه‌ها وانمود می‌کردند ایران دست به اقدامی نمی‌زند و از ناتوانی ایران می‌گفتند، اگر آنها می‌توانستند چنین موضوعی را در افکار عمومی جا بیندازند، چه تبعاتی برای کشور داشت؟ توضیح داد: یکی از برکات طوفان الاقصی این بود که رژیم صهیونیستی نه‌تن‌ها نتوانست افکار عمومی را در سطح بین‌الملل به دست بگیرد، حتی در سرزمین‌های اشغالی نتوانست موفق عمل کند. 

مطلب پیشنهادی:  اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد: اگر شما به وضعیت جامعه صهیونیستی نگاه کنید، که ایران در طول ۱۰ روز آنها را در وضعیت تعلیق قرار داده بود، وضعیت آشفته اجتماعی آنها را می‌دیدید. هیچ کدام از کار‌های رسانه‌ای آنها هم نتوانست داخل جامعه را منسجم کند. برکت روز‌های سخت و تلخ این بود که رژیم صهیونیستی تا حد زیادی دچار آسیب شد. آنها الان در موقعیتی هستند که عمده ظرفیت‌های راهبردی رسانه شان دچار آسیب جدی شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که رژیم صهیونیستی در بازی افکار عمومی زبانزد بود. حتی گفته می‌شد خیلی از رسانه‌های فارسی زبان کمک‌هایی را دریافت می‌کنند، تا بر ذهن ایرانیان تاثیر بگذارد، گفت: بله، ضوابطی را که رژیم صهیونیستی برای رسانه‌ها تعریف کرده، شاید برای ما هم آموزنده باشد. یعنی آنها چگونه می‌توانند فضای روانی و امنیتی را با ظرفیت‌هایشان مدیریت کنند.

مطلب پیشنهادی:  بیش از ۱۳۴ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین با فراخوان در برنامه محفل

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *